facebook instagram tiktok linkedin

כלניות צבעוניות ביער אלוני התבור

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
כנרת וגליל תחתון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
ישראל מתהדרת באביב בשלל כלניות אדומות, זהו אחד הפרחים הבולטים והיפים שלנו. רק באזורים ספורים נמצא ריכוז מרשים של כלניות לבנות-סגולות-ורודות יחד עם אלו האדומות. יער אלוני התבור הוא אחד היפים שבהם.
דרגת קושי:קל עונה מומלצת:קיץ, אביב משך טיול:עד חצי יום
טיולים לילדים טיולי פריחה

המסלול:
ישראל מתהדרת באביב בשלל כלניות אדומות, זהו אחד הפרחים הבולטים והיפים שלנו. רק באזורים ספורים נמצא ריכוז מרשים של כלניות לבנות-סגולות-ורודות יחד עם אלו האדומות. יער אלוני התבור הוא אחד היפים שבהם. היער נמצא במערב הגליל התחתון, נגיע אליו מכביש חיפה נצרת, נפנה צפונה בצומת אלונים וניסע כ 2.5 ק"מ. כאן נחנה את רכבנו לצד הכביש ונרד ברגל אל התרחבות הנחל. הואדי הרחב מכוסה בעונה זו בשלל כלניות מרהיב בכל הצבעים.


על גדות הואדי בשני הכיוונים צומח יער פארק מרווח ומושך לטיול. עצי אלה אטלנטית, אלון תבור ולבנה רפואי הם הבולטים בו. האלות והאלונים רחבי צמרת ונישאים, עומדים כעת בשלכת חורף, או בלבלוב אביב (בהתאם לטמפרטורות בעונה). העצים צומחים ברווחים גדולים ביניהם, כמו ביערות פארק אחרים,
ומאפשרים צימוח משטחי פריחה נפלאים של חד שנתיים. אפשר להלך ביער בין שפע הפרחים ולשוב במסלול מעגלי אל הרכב, או להמשיך בוואדי עד רמת הדסה (אם יתנדב מישהו להעביר לשם את הרכב).

כלנית מצויה - גיאופיט בעל פקעת לא עמוקה, ממשפחת הנוריתיים. צמח רב שנתי שעליו גזורים ומסודרים בבסיס הצמח, פרחו מהיפים והבולטים בארץ. בראש כל גבעול פרח בודד, כצלחת פתוחה ובמרכזה אבקנים כהים. לכלנית אין עלי גביע אלא רק עלי עטיף צבעוניים. בצעירותה עלי הכותרת אדומים לחלוטין
אך עם ההתבגרות מופיע בבסיסם כתם לבן. בדרך כלל צבע הכלנית אדום עז, אך בצפון הארץ בעיקר על קרקע בזלתית או קרקע דלה בגיר פורחות כלניות צבעוניות מלבן, דרך ורוד ועד סגול.
מחקרים שבדקו את צבעי הכלנית הראו כי הצבעים השונים אינם אלא ביטויים של אותו גן. הצבע האדום הוא השליט (דומיננטי) והצבע הלבן נשלט (רצסיבי). כל גווני הביניים הם מהכלאה של השניים. הכלניות הצבעוניות מקדימות לפרוח לפני הכלניות האדומות.

(המסלולים נכתבו ע"י יותם יעקובסון.)

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
חלום בכנרת חלום בכנרת
חופשה מושלמת במרחק הליכה מהכנרת! מושבה כנרת 053-6130707
נופש ונוף לכנרת נופש ונוף לכנרת
סוויטה זוגית מודרנית עם בריכה מול הנוף טבריה 053-6389531
אחוזת האושר בגלבוע אחוזת האושר בגלבוע
חופשה מול נוף פסטורלי עם בריכה מחוממת גדיש 053-7933362
סוויטת בוטיק נוף הארבל סוויטת בוטיק נוף הארבל
סוויטה מושקעת מול נוף בלתי נשכח מגדל 053-6225615
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס