facebook instagram tiktok linkedin

הליכה ארוכה בנוף עוצר נשימה

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל מערבי
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
נחל תבור באביב הוא אחד מהנחלים היפים בגליל התחתון
דרגת קושי:קלה עד בינונית עונה מומלצת:אביב
טיולי מים טיולים למשפחה

בנחל תבור המים זורמים בערוץ הבזלתי ויוצרים בריכות ומפלים קטנים. המדרונות ירוקים ומכוסים בשלל פרחים. מרבדים כחולים של תורמוס ההרים מעניקים כתמי צבע מדהימים ביופיים. מי שאינו מעוניין במסלול הליכה ממשי, יכול לחזות במרבדי התורמוסים ליד הכביש. ניסע בכביש מעפולה לצומת גולני, ליד הכניסה לכפר דבוריה נרד אל הנחל, אל קבוצת עצי אקליפטוס גדולים. ליד העצים נמצאת נביעת מים קטנה ותל ארכאולוגי- תל קשיון, שמורדותיו מכוסים בתורמוס ההרים.

למי שאינו חושש מ- 5 שעות הליכה (נעימה ויפה):
נוסעים לקבוץ גזית, ופונים לפני הכניסה לקבוץ, אל דרך עפר ימינה. מכאן מתחיל מסלול הליכה מסומן היורד לנחל תבור. נלך במסלול מעגלי במעלה הנחל, נגד כיוון הזרימה. נגיע אל הקטע הקניוני של נחל תבור ונמשיך ממנו עד תל רכש - תל עתיק ובולט בתוך האפיק. מכאן נעלה חזרה בדרך עפר אל קבוץ גזית. אם נותר בנו כוח, כדאי לא להפסיד את התצפית מהר תבור, שגם הוא ירוק ופורח…

הר תבור

גבהו של הר תבור רק 588 מטרים, אך הוא בולט ושולט על סביבתו לכל 360 המעלות. על כיפתו העגולה ניצבים מנזר פרנציסקני וכנסיה יוונית אורתודוכסית. נגיע אל ההר בכביש מספר 65, ממנו נעלה צפונה מצומת תבור לעבר דבוריה. הכביש מטפס אל ראש ההר, אל מגרש החניה של המנזר- שם נשאיר את הרכב. נחזור מעט ברגל אל "שער הרוחות" דרכו חלפנו בדרכנו אל החניה, ונמצא את הסימון הראשון למסלול ההליכה. אורך המסלול כשני ק"מ, הליכה קלה בנוף משגע. השביל מסומן בשחור, מוליך אותנו סביב לפסגה במסלול מעגלי. התצפית משתנה בכל זווית, וביום צח ובהיר נוכל לראות מכאן את כל הצפון.

אחרי הטיול אפשר להמשיך ולבקר במוזיאון הבדואי בשיבלי, אשר למרגלות ההר, או בחוות הדבורים והמשי בשדמות דבורה. במוזיאון הבדווי, בנוסף לסיור בתצוגה הקבועה נוכל לשבת באוהל ולקבל אירוח בדואי אמיתי, עם פיתות וקפה ריחני. ב"דבורת התבור" יזכו הילדים לפעילות חווייתית של שעתיים עד שלוש שעות, בנושא טוואי המשי והדבורה. תוך מעבר בכמה תחנות פעילות לומדים איך מופק הדבש, עושים נרות מדונג טבעי, רואים בעיניים כיצד טווים בדי משי ואפילו מציירים ציור למזכרת על בד משי אישי.

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
וילה כליל הטבע וילה כליל הטבע
וילה כפרית רחבת ידיים הצופה אל הים כליל 053-9378183
מלון מטיילים אילון מלון מטיילים אילון
מלון מקסים ומאובזר לאירוח משפחות וזוגות אילון
אחוזת אייל בגליל אחוזת אייל בגליל
סוויטות אירוח עם מתחם ספא לחופשה מלאה בפינוקים ירכא 053-9425832
מלון מטיילים גשר הזיו מלון מטיילים גשר הזיו
חדרי אירוח המעוצבים בסגנון כפרי - יווני גשר הזיו
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס