facebook instagram tiktok linkedin

שילוב חוויות: טיול בשמורת יער ברעם

חיפוש חדש לפי אזור

סינון לפי אזור

נקה

בחר אזור

+ -
גליל עליון
writer כתיבה וצילום: מערכת האתר
ביקור ביער סבוך, הליכה בערוץ רדוד, פיקניק בטבע והצצה לאתר ארכאולוגי מרהיב- בית הכנסת הקדום.
עונה מומלצת:קיץ, חורף, אביב משך טיול:עד חצי יום
טיולי מים טיולים למשפחה טיולים לילדים מסלול מעגלי

את מסלול הטיול הזה ניתן להתחיל מן הסוף להתחלה ולהפך, עפ"י העדפתכם האישית. בכל מקרה אל תוותרו על כל שלביו, אפשר גם לרכוש חוברת הפעלה למשפחה וליהנות מחידות והפעלות (10 ₪). נתחיל את הסיור באתר הארכאולוגי המרשים, הלא הוא בית הכנסת הקדום ברעם, שנשתמר יותר מ 1500 שנה. המחזה מעורר השתאות, לבית הכנסת שלושה שערים, כאשר האמצעי מפואר במיוחד, ושלושתם מעוטרים בפיתוחי אבן ייחודיים. מעל הפתח הימני מתחת לחלון, ישנה כתובת בארמית "בני דאלעזר בר יודן" – מניחים שזוהי הקדשה למשפחה שמימנה את הבנייה. את הפתח המרכזי מעטר זר ניצחון, שמהווה סממן רומי מובהק. בעבר הופיעו גם דמויות של שתי  אלות- ניקות - אלות הניצחון המכונפות, אך הן הושחתו לפני שנים רבות.

לאחר התרשמותכם, המשיכו לטייל בתחום הגן הלאומי וגלו את חורבות הכפר המרוני ואת כנסיית הכפר שנותרה שלמה ומשמשת כיום כמרכז רוחני. מכאן נמשיך לשמורת יער ברעם הסבוכה והיפה. נחזור ברכב לצומת החדש של כביש הצפון וניסע מזרחה כקילומטר וחצי, עד לחניון על שם לאה ויצחק רבין. כאן זה המקום האידיאלי לערוך פיקניק בחיק הטבע, לנוח מעט ולהמשיך ברכב עוד כ- 700 מטרים במורד דרך העפר (סימון כחול). כעת נחנה את הרכב במפגש עם השביל "השחור" ונצא לטיול רגלי נוח, שנמשך כשעתיים.

צילום: דורון ניסים


את הטיול נתחיל בירידה בשביל ה"כחול" בתוך ערוץ רדוד עם מדרגות סלע (זהירות אחרי הגשם- הסלעים חלקלקים). עד שנגיע לנחל דישון ונפנה ימינה (סימון אדום), לכיוון נחל צבעון. לאחר כ-800 מטרים נפנה שוב ימינה ונחבור לשביל ה"שחור", השביל נכנס ללב היער ומטפס לדרך עפר. ביער צומחים עצי אלון מצוי רבים, מה שהופך את היער לתופעת טבע נדירה כיוון שעצי האלון הם לרוב לא גדולים וסבוכים כל כך. נמשיך ונחזור למקום חניית הרכב.

איך מגיעים?
בצד כביש הצפון, בין קיבוץ סאסא וקיבוץ ברעם (כביש מס'' 899), כחצי קילומטר מהצומת של כביש הצפון החדש (כ- 3 ק"מ ממזרח לצומת חירם).

מסלול הטיול באדיבות רשת הטבע והגנים http://www.parks.org.il

צימרים באזור

אולי תרצו ללון באזור
מלון מטיילים מטולה מלון מטיילים מטולה
מלון מטיילים מעוצב ומהנה מוקף בהיסטוריה, נופים וחוויה מטולה
הוילג' מלון מטיילים על הירדן הוילג' מלון מטיילים על הירדן
כפר נופש במרחק הליכה מנהר הירדן עם 77 חדרים, וילה, בריכה, מתקני ילדים ועוד שדה נחמיה
הסטודיו של בלום הסטודיו של בלום
חופשה משפחתית מהנה באווירה פסטורלית ייחודית אמירים 053-9373770
מלון מטיילים ארץ דפנה מלון מטיילים ארץ דפנה
חופשה במיקום שרק הטבע יכול ליצור קיבוץ דפנה
הצטרפו לקבוצת
ה-WhatsApp שלנו
למבצעים
שאסור לפספס