על האש: המקומות המומלצים למנגל

בין אם אתם מאלו שממנגלים באופן קבוע ובין אם לאו, ביום העצמאות כולנו עושים את זה, בחצר או בפארק. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מקומות שווים למנגל. רק הקפידו לכבות את האש לפני שאתם עוזבים את השטח.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 05/05/2011

עוד מעט מגיע יום העצמאות וכמו בכל שנה העיתונים הפופולריים והאתרים יתחילו להפציץ אותנו ברשימות "50 הדברים הכי ישראליים".
אז נכון, אנחנו לא בדיוק צריכים את מינה צמח שתוכיח על פי סקרים שהתנהגות אופיינית לישראלים היא לחתוך בתור עם "אני רק שאלה"  או לשאול מישהו ישר איך שפוגשים אותו "איפה היית בצבא", אבל אין ספק שההתנהגות הכי ישראלית, מעל הכל - היא למנגל ביום העצמאות.

בין אם בחרתם לצאת עם חברים לפיקניק בחיק הטבע או לברביקיו בשטח, הרי כולנו יודעים שאין יום עצמאות מבלי להיתקל בחריץ הישבן של ממנגליסט מבסוט ללא חולצה על אי תנועה באמצע כביש סואן, וחלקנו אפילו מקבלים זאת באהבה, אבל יש הרבה אלטרנטיבות אחרות ונעימות הרבה יותר. אספנו עבורכם את חמשת המקומות הכי שווים למנגל ברחבי הארץ.

מצפינים לחניון עין זיתים ביער ביריה

חניון המנגל היפה הזה נמצא ביער ביריה היפה והירוק בינות לחורשות של עצי ארז גבוהים ומרשימים, בוסתנים ושפע אתרי העתיקות והמעיינות הנמצאים ביער. חניון המנגל עין זיתים ממוקם בשולי היער ותוכלו למצוא בו מתקני שעשועים שיעסיקו את הילדים בזמן שהמבוגרים מכינים את האוכל על שולחנות הפיקניק שבמקום.

הגעה: נוסעים על כביש עכו- צפת (מס' 85) ופונים צפונה לכביש 886

הכי קרבי, יער לביא

בטח חלפתם על פני יער לביא עשרות פעמים מבלי לדעת זאת. היער היפה הזה שוכן בסמוך לצומת גולני המפורסמת. ביער תוכלו למצוא את כל הדרוש לפיקניק ומנגל כגון: שולחנות פיקניק, מתקני משחקים, שירותים ירוקים וברזי מים. למי שרוצה לשלב טיול עם הארוחה מומלץ להציץ בשרידים מימי המרד הרומאי שנמצאים ביער. הגעה: מצומת גולני פונים לכיוון טבריה וממשיכים על פי השילוט.

באיזור הגליל מסלולי טיול רבים אותם תוכלו לשלב לפני או אחרי הברבקיו שלכם

ליד הבית פארק יער שוהם

ממש ליד הישוב הקהילתי הצעיר והתוסס שוהם נמצא אחד הפארקים היפים בארץ. בפארק היפה הזה תוכלו לחוות את החורש הים תיכוני במיטבו, הודות למאמצי הקרן הקיימת לישראל ומועצת שוהם שהשקיעו כספים רבים בקידום ופיתוח הפארק. במקום תוכלו למצוא שולחנות פיקניק ומתקני שעשועים לקטנים

הגעה: פונים מזרחה מכביש 444 לעבר אזור התעשייה חבל מודיעין, נוסעים על כביש האספלט לכיוון מזרח כקילומטר ופונים ימינה אל דרך העפר של יער שוהם.

פחות זיהום אוויר ביער עמינדב

ביער עמינדב הסמוך לירושלים תוכלו למצוא את המיקום המיוחד הזה שנמצא מול נוף עוצר נשימה של ערוצי נחל שורק והרי ירושלים. במקום תוכלו למצוא מעיינות,  מסלולי טיול סביב ירושלים, בוסתנים בתי גת והכי חשוב ליום העצמאות - חניוני מנגל עם מתקני שעשועים לילדים ואפילו שביל מותאם לנכים.

הגעה: פונים לכיוון מערב במחלף הראל שעל כביש תל אביב ירושלים לכיוון בית החולים הדסה עין כרם. דרך הכניסה למושב אורה פונים למושב עמינדב, עוקפים אותו ומגיעים ליד קנדי. משם יש לרדת לשמורת חורבת סעדים ולחנות במגרש המיועד.

הכיוון- דרום ביער יד מרדכי

דרך השיזף היפהפה נמצאת ביער יד מרדכי שעל מישור החוף הדרומי. הדרך היא למעשה שדרה של עצי שיזף ושקמה גבוהים ומרשימים המובילה לעבר מספר חניונים. בחניונים תוכלו למצוא שילוט בוטני המלמד על עצי השיזף, השקמה, הזית והתמר שבמקום, שולחנות פיקניק, מתקני מנגל וברזיות.
הגעה: בכביש 4 פונים מערבה לכיוון כרמיה, זיקים. ממשיכים בעקבות השילוט הירוק מצד ימין המכוון אל דרך השיזף.

יש בארץ מקומות כל כך יפים שאפשר לעשות בהם מנגל, אז למה שלא ניקח את המנהג הישראלי הזה, שלא היה עובר בשום מדינה אחרת ונתמסר לו בהנאה?  אחרי הכל, תעבור עוד שנה שלמה עד שנוכל לעשות מנגל שוב עם הטיעון המנצח "אבל יום העצמאות היום!"